Skip to main content

Hologramele și experiențele unice oferite de branduri

O dată cu pandemia de COVID-19 și continuând cu inflația, comportamentul consumatorilor din zona de retail (și nu numai) s-a schimbat. Aceștia se reorientează asupra brandurilor cu care împărtășesc aceleași valori, iar alegerile lor financiare sunt bazate pe experiențele interactive pe care companiile le oferă. Apetitul tot mai mare pentru interacțiuni unice, memorabile a oferit tehnologiei și hologramelor un rol vital în viitorul marketingului în zona de retail. 

Studiile recente preconizează faptul că retailerii trebuie să gândească strategii de marketing pentru un viitor hibrid, deoarece consumatorii își doresc câte puțin din fiecare lume – fizică și virtuală. Și este firesc dacă ne gândim la promovarea Metaversului. 

source

Potrivit Euromonitor, inflația globală a crecut cu 6-9% în 2022, comparativ cu o medie anuală de 3,8% în 2001-2019. Creșterea cererii de bunuri, întreruperile create de pandemie, creșterea prețurilor la energie și deficitul de forță de muncă au dus la diferențe mari între cerere și ofertă. 

 Investițiile în tehnologiile emergente din zona de retail sunt în creștere ca proporție din cheltuielile totale pentru tehnologia informației (IT).

Piața holografică este în creștere

Trendurile economice arată faptul că din punct de vedere financiar, consumatorii vor dori să se pregătească pentru schimbări iminente. Dorința de a-și relua obiceiurile dinainte de pandemie, de a se bucura de experiența tactilă în magazine au schimbat modul în care industria de retail se poziționează în fața consumatorilor săi. 

Acum brandurile  au înțeles că au o oportunitate fantastică să integreze hologramele și să se axeze pe individualitatea clienților săi. 

 Conform Mordor Intelligence, piața holografică va crește cu 28,2% în perioada 2018-2028. Hologramele sunt utilizate în toate industriile, acolo unde utilizatorul interacționează mai mult cu brandul. 


Sursa

Industria retail a cunoscut cel mai accelerat ritm al inovației

În retail, pandemia de COVID-19 a accelerat ritmul inovației cu 20 de ani. Încercând să ajungă la consumator, brandurile au dorit să se diferențieze de concurență prin includerea hologramelor și a tehnologiilor noi în strategiile de promovare.

Hologramele oferă viitorul acestei industrii. Potrivit unui studiu EY, adoptarea tehnologiilor și a hologramelor ajută segmentul retail să ofere consumatorilor: invizibilitate, indispensabilitate și intimitate. 

  • Invizibil: Brandurile pot face viața consumatorilor mai ușoară prin oferirea de soluții predictibile – adică axându-se pe experiențele de shopping rapide. 
  • Indispensabil: Brandurile vin în întâmpinarea nevoilor clienților prin produse personalizate. Pentru acest lucru au nevoie să integreze tehnologia în ecosistemul lor;
  • Intim: Experiențele unice sunt apreciate de consumatori atât virtual, cât și fizic, în magazine;

În 2020 toți specialiștii vedeau magazinele fizice ca făcând parte din istorie. Un studiu Deloitte din același an demonstra faptul că din cauza pandemiei de COVID-19, aproape 60% din suprafața comercială din retail din Statele Unite a fost forțată să se închidă temporar. 

Potrivit Cushman & Wakefield Echinox , magazinele din centrele comerciale din România închise din cauza epidemiei de coronavirus au pierdut până la 20 de milioane de euro (22 de milioane de dolari) pe zi din lipsa vânzărilor. În același raport, stocul de retail care cuprindea mall-uri, parcuri de retail și galerii comerciale din România însuma aproximativ 3,9 milioane mp, din care 23% era reprezentat de supermarketuri și hipermarketuri, principala categorie de magazine care au rămas deschise. 

Noua situație i-a forțat pe retaileri să incorporeze spații experențiale care să se alinieze cerințelor consumatorilor și să se bazeze tot mai mult pe tehnologie. Gamification, un termen pe care marketingul îl tot exploatează are acum un rol mai important ca niciodată.   Iar în tot acest timp investițiile în tehnologie AR/VR nu arată niciun semn că s-ar opri, ba dimpotrivă. 

 Studiul din 2022 al EY, pe care l-am menționat și mai sus, demonstrează faptul că în retail, consumatorii preferă să navigheze între realitate și lumea oferită de tehnologie. 

  • 55% dintre respondenți au decis că nu vor să mai cumpere online, deoarece simțeau că aveau mai puțin control asupra cumpărăturilor;  
  • 55% preferă mixtul dintre vizita în magazin și shoppingul online;
  • 58% aleg magazinele mari unde au o varietate mai mare de produse de unde pot alege și astfel reduc vizitele în magazin la o dată pe săptămână. 

În România, cu suportul Hologramei 3D, atât Unilever, cât și Kaufland au inclus hologramele și videomapping-ul în activitățile lor pentru a oferi clienților posibilitatea de a interacționa într-un mod unic cu cele mai recente produse lansate sau cu întreg portofoliu și experiența în magazin. 

Este important în retail să le oferi clienților posibilitatea de a interacționa în mod unic cu brandul și produsele tale, deoarece ajută la crearea unei experiențe memorabile și captivante pentru client. Oferind o experiență de acest gen, brandurile au un avantaj în fața concurenței și pot construi o relație mai puternică cu clienții lor. Acest lucru poate duce la o loialitate mai mare a clienților. În plus, oferirea de experiențe unice poate ajuta retailerii să înțeleagă mai bine preferințele și nevoile clienților lor, ceea ce înseamnă informații valoroase pentru viitoarele strategii de marketing și dezvoltare a portofoliului.

Retailul poate beneficia mai mult decât orice altă industrie de avantajele hologramelor și a soluțiilor Dreamoc; companiile din această industrie au început deja să implementeze soluții holografice care se îmbină cu cele audio pentru a putea atrage mai ușor atenția consumatorului. 

Touchpointurile brandurilor au fost exploatate prin tehnologie deoarece pandemia impunea acest lucru. Pentru fiecare companie din retail, întâlnirea cu consumatorul său trebuie să fie unică și interesantă. Imaginile 3D sunt colorate și nu necesită ochelari speciali sau căști VR. Și noi aici, la Holograma 3D am văzut o creștere a cererilor pentru soluțiile noastre.

Alexandru Roibu, CEO Holograma 3D

Avantajele hologramelor în industria retail

Astăzi toate brandurile au acces la rețelele sociale, unde consumatorul are o voce. Conform aceluiași studiu Mintel, brandurile au inclus în strategia lor de marketing încă un factor – consumatorii-, deoarece aceștia devin co-creatori și inspiră brandurile să inoveze mai mult. Brandurile pot încuraja consumatorii să fie creativi și să scoată în evidență faptul că noile produse sunt rezultatul feedbackului provenit de la utilizator. 

 Concurența acerbă în zona de retail a făcut ca aceste companii să apeleze la inovație și creativitate, iar hologramele au fost răspunsul prompt, care se pare că vor fi viitorul marketingului. 

Ce este o holograma și de ce este este folosită în marketing?

Din punct de vedere al marketingului, holograma este o metodă eficientă de creștere a gradului de curiozitate al consumatorului.

Tehnic vorbind, aceasta este o difracție a luminii care creează imagini 3D. Un brand o va prefera întotdeauna deoarece oferă posibilitatea consumatorului de a interacționa și a afla mai multe informații despre produs înainte de a-l achiziționa. 

1. Hologramele aduc creativitate și curiozitate

Consumatorii sunt mereu bombardați cu reclame pe rețelele sociale, în oraș sau pe internet. 

Conform studiului Mintel Consumer Global Trends 2023, consumatorii vor experiențe noi alături de brandurile preferate și vor să aibă oportunitatea de a se exprima. Brandurile joacă aici un rol important, ajutându-i să fie curioși, să se descopere și să cunoască noi obiceiuri, noi experiențe. 

Kaufland a dezvoltat o campanie în care a introdus videomapping-ul, astfel încât consumatorul să aibă mai apoi o experiență plăcută în magazin.

Videomapping-ul este important în retail, brandurile folosindu-l pentru:

  • Îmbunătățirea experienței clienților pentru clienți, făcându-i mai probabil să rămână în magazin mai mult timp și să facă o achiziție;
  • Prezentarea produselor, făcându-le mai proeminente și mai atractive pentru clienți;
  • Crearea unei identități de brand unice pentru un magazin, diferențierea acestuia de concurenți și creșterea recunoașterii mărcii;
  • Furnizarea de informații clienților despre produse, promoții și alte detalii relevante;
  • Creșterea traficului pietonal pentru a atrage clienți în magazin, mai ales în timpul evenimentelor sau promoțiilor speciale.

2. Hologramele oferă experiențe 

Încercând să recupereze cumva timpul pierdut în pandemie, consumatorii caută servicii și produse personalizate. A crescut în același timp tendința de a accesa mai multe servicii din zona wellness și sănătate, tocmai pentru a înțelege mai bine fenomenul prin care au trecut și ce pot face în această privință. Poate ai observat că în ultimii ani, astrología spre exemplu a fost integrată în foarte multe produse. Acest trend se datorează în principal pandemiei de COVID-19.

Pe măsură ce societatea avansează rapid, și tendințele consumatorilor urmează același trend al schimbării. Se așteaptă ca în zona de retail, consumatorii să adopte o abordare mai conștientă atunci când cumpără, să caute branduri care se aliniază cu valorile lor și să ofere soluții durabile. 

De exemplu, Unilever a avut o campanie în 2020, în care a optat pentru Dreamoc Diamond.

Dreamoc Diamond are avantajul de a oferi vizibilitate prin toate cele 4 laturi ale sale. Brandurile îl prefer, deoarece este cel mai mare sistem de mixed-reality construit până acum, pe care îl pot folosi la târguri, în cadrul lansărilor, în mall-uri etc. În cazul Unilever, consumatorii au putut să afle mai multe despre produs și să aibă o interacțiune memorabilă cu el.

3. Orice experiență holografică este memorabilă

Orice brand își dorește să ofere experiențe memorabile, iar hologramele vin cu acest avantaj. De ce este atât de important să fii memorabil? Pentru că interacțiunea cu clientul este unică și poate fi împărtășită în mediul online, devenind chiar virală. 

Concluzie

Omul a fost întotdeauna tentat să afle viitorul. Schimbările care au survenit pe fondul evenimentelor din ultimii trei ani, au determinat brandurile din retail să se orienteze către inovație și integrarea hologramelor în abordările pe termen lung față de consumatori. Astăzi aceștia fac alegeri bazate pe consum inteligent, companii care au un scop și care împărtășesc aceleași valori. 

Dacă nu știi în ce port vrei să ajungi, nici un vânt nu este favorabil, spunea Seneca. Este evident că viitorul industriei retail este doar despre experiențe personalizate. Cum le putem obține? Prin soluții holografice. Dacă integrăm acest trend în abordarea noastră, cu ajutorul tehnologiei si a datelor strânse putem anticipa nevoile consumatorilor. 

Holograma3da oferit încă de la început conținut holografic la cele mai înalte standarde, printre colaboratori numărându-se lideri de piață din România și din străinătate.  Mai multe detalii poți citi în articolul anterior.

1 https://www.euromonitor.com/article/what-is-driving-global-inflation
2 https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/holographic-display-market
3 https://www.ey.com/en_gl/consumer-products-retail/how-technology-can-drive-transformation-in-retail
4 https://www2.deloitte.com/us/en/insights/industry/retail-distribution/retail-and-consumer-products-predictions.html
5 https://seenews.com/news/stores-at-romanian-malls-closed-over-coronavirus-lose-20-mln-euro-daily-consultancy-693563
6 https://www.ey.com/en_gl/consumer-products-retail/how-technology-can-drive-transformation-in-retail
7 https://www.mintel.com/consumer-market-news/global-consumer-trends/
8 https://www.mintel.com/consumer-market-news/global-consumer-trends/

Leave a Reply